Selectief lui zijn

Ik ben een rommelmie, een prullenmie, een sloddervos. Dat was ik al als kind en hoewel het al fel is verbeterd, ik ben nog steeds een ramp op gebied van ordentelijkheid. Ik slaag er maar niet in om het huis aan de kant te houden. Dat komt deels doordat ik ook een beetje lui ben. Het hangt ervan af waarvoor het is. Als het om te twitteren is, heb ik nog wel wat energie over. Of om iets te gaan eten met vrienden, geen probleem. Maar als de keuken moet opgeruimd worden, of het speelgoed van de kinderen, dan voel ik me ineens zo moe worden. Het gaat wel ieder jaar iets beter. Dus tegen de tijd dat ik met pensioen kan, zal ik een ware Bree Vandecamp geworden zijn. Maar zover zijn we nog lang niet. Dus: we zitten nog in de rommel.

Je zou je ook kunnen afvragen waarom ík altijd alles moet opruimen. Oké, dat van mezelf. Maar waarom ook dat van onze 2 zonen? De hubs zou het zelf wel doen, moest ik een beetje een goed voorbeeld geven. Maar dat doe ik niet, dus ook hij laat geregeld vanalles slingeren.

Het rare is dat 2 heel goede vriendinnen van me heel netjes zijn. De hubs was dat vroeger ook, maar ik heb hem bekeerd. Zou dat dan toch waar zijn van Opposites attract? Maar nu even terug naar de vriendinnen. Toen ik 16 was, ging ik eens bij een van die vriendinnen logeren. Terwijl ik even op haar stond te wachten in de living, had ik de afstandsbediening gepakt om te bekijken en dan weer teruggelegd. Zij vroeg meteen wie dat kaske verlegd had! Alles had zijn plekje. Oké, dat is er natuurlijk los over. Maar als je er komt, eender wanneer, is haar huisje opgeruimd. Ik heb bewondering voor zo’n mensen.

We zijn 10 januari. Voor goede voornemens is het nooit te laat. Ik neem me nu écht eens voor om een voorbeeld te nemen aan de ordelijke vriendinnen. Vandaag heb ik al de zithoek opgeruimd waar eigenlijk hoofdzakelijk speelgoed lag te slingeren. Coldturkey stoppen met rommel zou gevaarlijk zijn om te hervallen, dus laten we het stap voor stap doen. Vandaag enkel de zithoek. Morgen ook de eettafel. Yes, we can!

0 Responses to “Selectief lui zijn”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

