Zotte kinders heb ik!

Zot in de allerbeste zin van het woord wel te verstaan. Hoe slecht ik ’s morgens mijn bed uit kan, als ik Kleine Zoon ga halen, ben ik mijn ochtendhummetje vergeten. Grote Zoon is op dat moment vaak – net als ik – niet goedgeluimd, dus die helpt niet. Geen erg. We begrijpen elkaar. Gewoon stilletjes laten doen, dan gaat dat wel over.

Kleine zoon deed deze morgen helemaal alleen zijn pyjamabroek aan! Applaus! Hij is tenslotte net 2 jaar. Ik vind dat heel knap van hem. Ook al was het de bedoeling dat hij zijn joggingbroek aandeed, op zo’n momenten zijn dat details. 🙂 Daarna neusje spoelen met fysiologisch serum. Jaja, ook  hier zijn de snotjes gearriveerd. Dat doet hij liefst zelf. Hij houdt het vast, stopt het in de juiste gaten en ik mag duwen op de ampul. Als het koude spul door zijn neus vloeit en in zijn keel terechtkomt, gilt hij luid “WIEEEEE”. Ik vind het vies, maar hij vindt het de laatste dagen grappig. Houden zo! Het heeft invloed op Grote Zoon. Hij zat net ook zijn neus te spoelen in de zetel. En nu liggen ze in bed. Kleine Zoon zingt uit volle borst “hihihiii hahahaaa” en dan iets wat een klein beetje lijkt op “ik stond erbij en ik keek ernaar”.

Als ik dat van hierboven nu teruglees, is het eigenlijk niet zo spectaculair. Het zal weer zo’n verhaal zijn waar je de mama moet zijn van de kinders in kwestie. Een foto zou goed zijn. Maar omwille van mijn dubbelleven doe ik niet mee aan foto’s met mensen op. En zoeken naar stand ins duurt te lang. Het moet een hobby blijven, niwaar?

5 Responses to “Zotte kinders heb ik!”


  1. 1 annava januari 28, 2010 om 20:59

    Of gewoon moeder in het algemeen, dan snap je dat ook wel hoor:)

  2. 2 Ester januari 29, 2010 om 15:02

    Begrijp je heel goed. Hier ook verschillende ochtend-humeuren alleen eindigen die regelmatig in onenigheden.

  3. 3 Flavie_ januari 29, 2010 om 20:21

    Heel blij dat moeders-in-het-algemeen het gewoon ook snappen. 😉 En Esther, hier ook geregeld onenigheid hoor. Het gaat met ups en downs. Je kent dat wel zeker?

  4. 4 Annelyse februari 1, 2010 om 21:30

    maar als je anoniem blogt kan je wel sappige details op je blog zetten, en datbkan ook wel eens leuk zijn

  5. 5 Flavie_ februari 2, 2010 om 09:17

    @Annelyse, da’s waar, maar het is niet echt helemaal anoniem. Veel ‘real life’ mensen weten van mijn Flavie-bestaan. Zolang Google het niet weet, ben ik al content 🙂


Geef een reactie

