Over jezelf zijn

De wereld van de bloggers is veranderd voor mij. Ik volgde vroeger wel een paar blogs over mode en grafisch ontwerp. Ik had er zelf ook eentje waar niemand het bestaan van af wist. Maar sinds Twitter is dat veranderd. Er komt zelfs af en toe een reactie en ik zie dat mensen mijn blogje bezoeken. Ik lees nu ook ‘mamablogs’ en leer mensen kennen waar ik anders het bestaan niet van zou weten. En ik vind het heel heel heel plezant.

Ik schreef al eerder over mijn dubbelleven op het wereldwijdeweb. En ik ben blij dat Flavie er is, want onder mijn echte naam, zou ik al die blogs en mensen niet kunnen ontdekken. Ik zou dan niet ‘mezelf zijn’. Daar heeft Heidi Schoefs een leuke post over geschreven. Als Flavie ben ik volledig mezelf, en als mezelf niet volledig. Strange. Omdat ik het veel leuker vind om mezelf te zijn, is Flavie veel actiever op Twitter. Blogsgewijs zijn we aan mekaar gewaagd. Maar mijn ‘publieke ik’ zal nooit veel tekst schrijven. En Flavie zal geen herkenbare beelden gebruiken. En daar zit soms een knelpunt.

Want ik zou soms graag wat leuke foto’s tonen, maar wil voor de buitenwereld anoniem blijven. En als ik die foto’s op mijn publieke blog zet, dan moeten die eerst voorbij het kritische oog van mijn publieke ik passeren. Die publieke blog mag nl. geen mamablog worden. Wikken en wegen. Balans zoeken. The story of life.

3 Responses to “Over jezelf zijn”


  1. 1 annava maart 3, 2010 om 13:41

    Ja, das niet simpel he. Soms zou ik ook nekeer willen stoefen met mijn prachtige kinders maar ik doe het niet, ik weet dat het zo veel beter is…

    Ik ben je andere blog even kwijt, dus zou je willen, even mailen?

  2. 2 Heidi maart 3, 2010 om 15:18

    Hé wat leuk! Dank je voor de link!
    groetjes
    Heidi

  3. 3 Flavie_ maart 3, 2010 om 21:55

    @annava Ik ben ook vaak benieuwd naar beelden bij je woorden 🙂 Die mail is goed toegekomen, heb ik gezien.
    @Heidi Jij ook bedankt voor de link op je site. Ik zag hem staan bij mijn verwijzers.


Geef een reactie

