De jarige Jimmy

Och arme mijn klein ventje. Deze morgen had hij wat hoofdpijn en geen honger. Maar ook geen koorts. En hij zag het wel zitten om naar school te gaan. Het was vandaag immers ‘zijn feest’ in de klas. Alles stond klaar in een bak. Muffins, fruitsap, geboorteverhaal, fotoalbums, suikerbonen, eerste pamper en zijn eerste body’ke. Hij vond het allemaal schattig en schrok dat hij daar ooit had ingepast 🙂

Dus we gingen naar school en brachten alles samen naar de klas. De juf was zijn kroon al aan het maken en ik legde uit dat hij niet 100% was en dat ze gerust mocht bellen als het niet ging, maar dat hij wel graag kwam om zijn verjaardag te vieren. Alles in orde. Jimmy goedgezind en ik dacht dat het wel snel zou over zijn.

Maar toen ik hem om half 4 ging halen, bleek dat ik fout gedacht had! Ik was nog even een babbeltje aan het doen terwijl ik stond te wachten en ineens zag ik hem staan achter de poort. Een supersjieke kroon op zijn hoofd en een sip gezichtje. Hij had me niet zien staan. Toen ik hem ging halen, moest meteen de kroon af. Iedereen hem maar proficiat wensen en vragen of het leuk was en ik zag op zijn gezicht dat hij zo snel mogelijk naar huis wilde. Weg van de drukte.

Hij had 39,2° koorts. Waarschijnlijk heeft hij zich goed gehouden in de klas, maar eens bij mama, mogen alle remmen los. Hij voelde zich ellendig. En dan had hij ook nog eens de klaspop die mee naar huis mocht voor het weekend! Voor de 2e keer dit schooljaar. De eerste keer was hij dolenthousiast, nu natuurlijk niet.

Hij heeft niet veel gegeten, niet gevraagd om snoep en  ligt nu lekker te slapen. Nurofen tegen de koorts en de hoofdpijn. Hopelijk slaapt hij goed en voelt hij zich morgen beter. Morgen is trouwens zijn échte verjaardag. Wie zou daar nog aan uit kunnen met al die feesten. Hij mag morgen een dagje chillen bij bompa. En dan maar duimen dat hij zaterdag in orde is voor het kinderfeestje!

2 Responses to “De jarige Jimmy”


  1. 1 jessie maart 17, 2010 om 18:53

    oh wat zielig 😦 Hopelijk is ie snel beter!!


Geef een reactie

