Leuke gesprekjes

Deze ochtend in de auto, op de ring waar ze heel grote werken aan het doen zijn.

Ik: Kijk Fikske, daar, een keigrote machine!
Fikske: Potmasien? Potmasien?
(potmasien = protmachine, ons kinderen hebben een obsessie)

Een beetje verder realiseer ik me dat ik goed moet onthouden welke woorden hij al allemaal kent op 2 jaar en 3 maanden. Deze kwamen deze morgen op weg naar de kribbe aan bod:
– Zie, daar bommer (brommer)
– jon (camion)
– auto (uiteraard)
– fiets (off course)
– alles voor op zijn hoofd is een hoedje, ook een muts
– cakejes (echt héél mooi uitgesproken, met een zuivere “j”)
– gevalle, gevalle, gevalle, gevalle, gevalle, … (er was een klein prutsdingske gevallen en hij kon er niet aan, maar ik ook niet)
– mama, nakdoek (zakdoek)
– dankoe (als hij de zakdoek krijgt)
– ier mama, nakdoek (als hij hem teruggeeft aan mij)
Alles met een zeer franse rrr.

Zou je ze niet opvreten!

0 Responses to “Leuke gesprekjes”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

