Zonder titel

Fikske is weeral ziek. Veel koorts. Echt heel veel. Tot boven de 40 zelfs. ’s Nachts wordt hij wakker van koorts. Hij had buikpijn. Maar eens de perdolan/nurofen beginnen te werken, speelt hij wel. De dokter maakte van die koorts geen probleem. Kinderen en koorts gaan goed samen. Maar vandaag zou wel de laatste dag moeten zijn. Ik hoop het van harte, want hij is er slecht van.

Ik dan. Ik heb keiveel werk en dat is goed, want ik ben zelfstandig en het werk komt niet vanzelf aangefladderd. Dat moet je verdienen. Dus ik moet nu meer uren doen dan voor mij haalbaar is. Ik wil er namelijk ook een beetje zijn voor mijn kindjes, voor mijn Hubs en ook wel voor mezelf. Ik ben ook zo een kip die vindt dat het leven meer is dan alleen maar werken.

Dan hebben we nog de Hubs. Die zit al 2 weken te sukkelen met zijn knie. Klein accidentje op het werk, in combinatie met teveel sporten resulteert in een ontsteking. Maar daar zijn ze pas na 2 weken achtergekomen. Vorige week ‘mocht’ hij er zelfs mee gaan werken, terwijl hij niet echt een zittend beroep heeft. Na het resultaat van de platen, heeft de dokter er gisteren een dikke spuit in gegeven. Nu mag hij niets meer doen en dan gaat het beteren.

Dat brengt mij naadloos naar mijn ‘pointe’; er valt heel veel op mijn schouders. Onze Jimmy klaarmaken, naar school brengen en gaan halen, ’s nachts opstaan voor het zieke fikske, werken en opruimen voor de poetsvrouw (god zij dank dat zij vandaag komt), koken en afruimen. De Hubs doet wat hij kan, maar ik wil ook dat hij rust zodat het tenminste goed kan genezen. Gelukkig lukt met de auto rijden wel want het is een automaticske. Dus kan hij Fikske straks wel naar oma brengen. En nu is hij er ook mee bezig. Maar toch. Het is redelijk veel. En daarom had ik geen tijd om een gepaste titel te verzinnen. Wat u wel zult begrijpen, hoop ik.

6 Responses to “Zonder titel”


  1. 1 annliesbet maart 25, 2010 om 09:15

    tijd om met herverdeling van de taken te beginnen 😉 Start alvast met het “opruimen voor de poetsvrouw” want poetsvrouwen zijn ook perfecte opruimvrouwen. Nu ja, je bent nog niet zo erg als mijn moeder vroeger : die ging gauw nog even met een dweil door de keuken “want straks komt de poetsvrouw “

    • 2 Flavie_ maart 25, 2010 om 09:27

      Hey twitterann! Leuk om je hier ook tegen te komen. Onze poetsvrouw ruimt nog graag op ook, maar ik ben dan altijd bang dat ze dingen verloren zal leggen… En het is moeilijk om het haar uit te leggen want haar nederlands is echt slecht. Wij zijn zo’n slordige mensen hé. Ik ben er soms beschaamd voor. Sommigen ruimen op alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Voor ons is het altijd een extra opdracht. Vandaag mss toch maar overwegen om ze wat spullen verloren te laten leggen. Als ik iets niet vind, kan het ook niet in de weg liggen hé 🙂

  2. 3 Miss Puntkomma maart 25, 2010 om 09:22

    Kom op, meid. Want de lente begint, en dat betekent dat het voor Fikske waarschijnlijk (hopelijk) de laatste ziekte is voor de herfst terug begint. En de zon schijnt vandaag. En straks heb je een proper huis. En de vogeltjes fluiten. En, en, en. 😉

  3. 5 Annelyse maart 25, 2010 om 10:42

    Kinderen en ziek zijn, ’t is toch iets … tijd dat de lente goed doorbreekt.

    Nog veel moed.


Geef een reactie

