De boekhouding van Het Blauwe Bordje

De bordjes van Ikea. U kent ze ongetwijfeld. Ongeveer half België heeft ze in de keukenkasten zitten en wij ook. Voor de mensen van planeet Reutemeteut: ze komen in 6 kleurtjes: geel, oranje, rood, roos, groen, lichtblauw en donkerblauw. Van het roos willen onze jongens niet eten, dat begrijp ik, dat is voor meisjes. Maar dat ze het gele, groene, oranje, rode of lichtblauwe bord ook niet willen, dat begrijp ik niet. Alleen het donkerblauwe is hot.

’s Morgens werd er niet meer “Alloooo mamaaaa” of “Oempfff, ik wil nog niet opstaaan” gezegd, maar “Mag ik vandaag donkerblauw?” Dát vond ik nu overdreven se. En dus besloot ik om een schema op te stellen. Glashelder en niet vatbaar voor interpretatie. Enter de boekhouding van Het Blauwe Bordje. Sindsdien no more troubles. De rust is wedergekeerd en de bokes met choco gaan vlotjes binnen.

Het Blauwe Bordje

2 Responses to “De boekhouding van Het Blauwe Bordje”


  1. 1 zusjesenzo mei 31, 2010 om 13:12

    Bij ons was dat uiteraard altijd het roze bordeje waar de vreselijkste ruzies rond ontstonden. De Ikea-bordjes heb ik achteraan in de kast gezwierd en 6 roze Hema-bordjes en roze roze bekers in de plaats gekocht. Voor die gewonnen rust ’s morgens heb ik graag een paar extra euro’s over 🙂

  2. 2 Flavie_ juni 16, 2010 om 19:40

    We hebben vorige zaterdag Hema, Blokker en Casa overhoop gegooid, maar geen donkerblauwe plastic borden te vinden :-/ Maar ik zoek verder!


Geef een reactie

