Eerst zag ik twee beren en toen zag ik twee slakken.

De twee beren die broodjes konden smeren. Het is een klassieker. De versie hieronder kent u waarschijnlijk.

‘k Zag twee beren broodjes smeren,
oh dat was een wonder.
’t Was een wonder boven wonder,
dat die beren smeren konden.
Hihihi, hahaha,
‘k stond erbij en ik keer ernaar.

Maar ook oneindig uitbreidbaar! Dat demonstreerde Jimmy daarnet:

‘k Zag twee haaien naar mekaar zwaaien, oh dat was een wonder. […]
‘k Zag twee giraffen de juffrouw straffen, oh dat was een wonder. […]
‘k Zag twee mussen mekaar kussen, oh dat was een wonder. […]
‘k Zag twee olifanten … euhm … ‘k zag twee olifanten …
euhm … nee mama, dees lukt ni.
‘k Zag twee slakken snoepjes kakken, oh dat was een wonder. […]

En toen was het ongeveer tijd om te gaan slapen…
Ik geef toe dat het niveau van mijn blogje zienderogen daalt. En ik weet niet of dat ooit nog zal beteren. U weze gewaarschuwd!

1 Response to “Eerst zag ik twee beren en toen zag ik twee slakken.”


  1. 1 Savooi juni 21, 2010 om 19:43

    Ach, het kan vast nog véél erger, maar zolang het even komisch blijft: no stress 😉


Geef een reactie

