Woordjes en ja ja ook moppen!

Ze worden groot, ze worden groot. Een waarheid als een koe. En een cliché dat ik de afgelopen dagen vaak heb gelezen, gehoord én zelf heb gezegd. Jimmy naar het eerste leerjaar en Fikske naar de eerste kleuterklas. Hoog tijd om nog eens wat woordjes op te sommen.

tawet = toilet (Fikske)
ballom = ballon (Jimmy en Fikske)
snuf = smurf (komt al dichter in de buurt dan ‘mummef’) (Fikske)
Ah mèèèn (Jimmy, gelijk nen echte)
tante wendy = mega mindy (Fikske, waar haalt hij het)
papakoeken = pannekoeken (Fikske)
papastoel = paddestoel (Fikske)
kirrieworst = curryworst (Jimmy)

Jimmy vertelt ook al eens graag een mop. Vergeef het me dat ik de clou ervan niet kan neerschrijven. Die ontgaat me meestal. Maar het begin van zijn moppen vind ik ook al de moeite.

“Er waren eens twee washandjes en die gingen samen naar de bakker. Euhm, heb jij appeltaart? Nee. Oké dan. De volgende dag gingen ze terug naar de bakker. Heb jij nu een appeltaart? Nee. Oké. […] “
Ik vermoed dat dat een andere versie van de mop over de worteltaart is. Een keigoei btw!

“Er waren eens twee tomaten en die gingen een bank overvallen. En toen kwam er nog een tomaat. En toen kwam er ne ketchup. En toen kwam er ne prei. […] “

Toegegeven, den Alex hoeft voorlopig nog niet bang te zijn voor de concurrentie, maar ik heb er toch al goed mee gelachen. Hoewel ik het na tig keer wel gehad heb. Ik denk altijd dat hij ze ter plekke verzint, maar hij vertelt ze wel telkens exact hetzelfde. En als ik ze vertel, doe ik dat altijd mis. Ik ben dan ook allesbehalve een moppentapper. Blijven oefenen zeggen ze dan zeker?

1 Response to “Woordjes en ja ja ook moppen!”


  1. 1 D'Alfabetische Wanorde © 2010 juli 28, 2010 om 11:46

    whoehaha.. ne ketchup… :-)))))


Geef een reactie

